Toyota Aygo II: малкият Х-мен

Main June 25, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 15080 views | no comments

Астробой е малък, но пъргав и много интелигентен. Така японският анимационен герой се превръща в идол на младия Дейвид Терай. 60-годишният мъж днес е главен инженер на Toyota, но все още не е спрял да почита малкия робот с човешки облик, който в Япония е известен колкото Мики Маус в останалата част от света. Когато преди шест години Терай става ръководител на разработката на следващото поколение на Aygo, той си спомня за своя любимец от детството и осъзнава, че „мъникът“ трябва да се превърне в нещо като Астробой на колела.
Aygo ще трябва да използва същия силен чар и ума на симпатичния герой, за да се бори с конкурентите – защото техният брой е нараснал значително. През 2005 г., когато на пазара излиза първото поколение на модела, то има само девет опонента, а днес те са двадесет. Малкият „японец“ няма да се съревновава само с аналогичните Peugeot 108 и Citroen C1, но и с изцяло нови Twingo и Smart с четири врати, който ще се появи в шоурумовете през юли 2014 г. В този случай Терай наистина ще има нужда от супергерой.
Шарени части на каросерията за смяна
„Да се отличава от масата“ - тази максима следва Терай при разработката на новия модел и дава почти пълна свобода на дизайнерите. И докато повечето модели на Toyota са по-скоро „сиви мишки“, Aygo изглежда невероятно шарено и закачливо. Големият Х, който се простира по цялата предница и стига до С-колоната, е истинско предизвикателство за конкуренцията. Такова ще бъде и многообразието от цветови комбинации, което се предлага на клиентите. Само при екстериора има десет специално боядисани пластмасови детайла, които ще могат да бъдат сменяни във всеки сервиз. Това помага на Aygo да се разграничи от аналогичните модели на PSA, които изглеждат малко по-различно, но също предлагат голям брой варианти за индивидуализация.
Игра с шарени конзоли
И докато за външната индивидуализация човек има нужда от помощта на механик, отвътре човек може да се справи и сам с желаните промени. И в кокпита човек разполага с цяла дузина цветни конзоли, които могат да бъдат сменени за минути, и то извън специализиран сервиз. Тези елементи в осем цвята внасят свежест в интериора, който иначе изглежда малко скучно с твърдата пластмаса, острите ръбове, тънката тапицерия на седалките и хлабавото покритие на багажния отсек. Но който се оплаква от всичко това, по-добре да си приготви повече пари за автомобил от по-висок клас.
Новото поколение на Aygo е малко по-скъпо от предишното, тъй като е оборудвано по-добре (разполага с екстри като инфотейнмънт система с тъчскрийн, камера за задно виждане и интернет достъп) и изглежда по-елегантно.
От друга страна, малката разлика с цената на предшественика е обяснима – с оглед на факта, че новото Aygo не е „повече автомобил“ от старото. С дължината си от 3,46 м то е „пораснало“ само с няколко милиметра, междуосието остава непроменено (2,34 м), а за увеличеното пространство над главите ще разберете само ако имате ролетка подръка. Както и преди, човек седи удобно на първия ред, а отзад се свива. Терай поне е щастлив, че багажникът е увеличен с 30 л. Въпреки това онези 168 л между облегалката на седалката и задния капак могат да се окажат твърде малко дори за пазаруване – да не говорим за отпуск.
Aygo пъстро и неконвенционално изглежда, но се управлява напълно традиционно. 3-цилиндровият 1-литров мотор вибрира сериозно, което е обичайно за този тип агрегати и не генерира сериозен шум със своите 69 конски сили. И макар че въртящият момент от едва 95 Нм е далеч от впечатляващ, поне в градския трафик Aygo прави впечатление на много пъргав – най-вече заради теглото си от 840 кг. Надали някой би очаквал подобна динамика от автомобил, ускоряващ за 14,2 сек от 0 до 100 км/ч, и развиващ максимално 160 км/ч. Силата на малката Toyota определено не е най-лявата лента на магистралата – а разходът от едва 4,1 л на 100 км. Японците са предвидили и ековерсия. Тя не разполага със Start-Stop система, а само с подобрена аеродинамика и трансмисия с по-дълги предавателни числа. Това осигурява консумация от 3,8 л на 100 км.
Освен на магистралата Aygo не се чувства добре и по междуградските пътища. Неговото място е в градската джунгла, за която е проектиран – маневрен, пъргав и с добър обзор. Предимствата му ще бъдат оценени най-вече при търсенето на паркоместа.

 
Keywords:   ford
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...